Ing. Karel Blažek
Ing. Karel Blažek jako vedoucí pracoviště Brno ve spolupráci s Ing. Robertem Štěpánkem z VVÚPrS provedli první ověření popílkové suspenze jako výplně kostry kameniva do podkladních vrstev vozovky. Kompletní technické řešení vrstvy KAPS – Kamenivo zpevněné popílkocementovou suspenzí získalo Autorské osvědčení č. 256273, následně bylo zpracováno k technickému použití v podobě technologického pokynu Sdružení pro výstavbu silnic v ČSR č. 23 a v konečné podobě se stalo součástí kmenové normy ČSN 736127 Stavba vozovek. Prolévané vrstvy. Počínaje rokem 2008 se Ing. Karel Blažek podílel v rámci autorského týmu SILMOS s.r.o. na prvních zkouškách nové krytové vrstvy KAPS-LE, která byla následně uznána jako samostatné technické řešení v podobě tří patentů a tří odvozených užitných vzorů.
Ing. Pavel Reichel
Evropský patentovaný a známkový zástupce Ing. Pavel Reichel převzal v roce 2012 nelehkou agendu patentové ochrany nové technologie KAPS-LE pro lesní cesty, kde bylo nutné vymezit zásadní odlišnosti od původního řešení KAPS pro podkladní vrstvy silnic a dále vyčlenit jako samostatné technické řešení s patentovou ochranou pro použití na recyklaci vozovek z penetračního makadamu a pro zpevnění a opravu panelových ploch. Díky jeho precizní práci byly SILMOS s.r.o. zapsány tři CZ patenty (304374, 305239, 306682) a tři odvozené užitné vzory (24749, 27208, 29448) a ochranná známka 355618.
Prof. Ing. Radomír Ulrich, CSc.
Představovat profesora Radomíra Ulricha z Mendelovy univerzity v Brně stovkám jeho žáků je zbytečné. K devadesátinám profesora Ulricha vyšel v Lesnické práci č. 5/2024 medailon a rozhovor s jubilantem. Cena KAPS-LE byla profesoru Ulrichovi udělena za jeho mimořádný přínos a trvalou podporu nové technologie KAPS-LE, u jejíhož zrodu stál. V roce 2013 inicioval zadání výzkumného projektu IGA-LDF MENDELU č. 71/2013-2015 „Nová technologie pro zpevnění lesních a účelových cest KAPS-LE“, jehož byl i odpovědným řešitelem. Jeho zásluhou byl vybudován zkušební úsek z KAPS-LE na LC Budkovanská, který po dokončení a následném měření únosnosti rázovým deflektometrem (FWD) prokázal vysokou únosnost s modulem pružnosti E = 9000 MPa. Profesor Ulrich stál také u řady dalších staveb lesních cest s KAPS-LE, které byly do tohoto projektu zařazeny a vedly k rozšíření technologie po celé České republice. Díky svému nesmírnému zaujetí pro dobro lesa a neumdlévající pracovitosti je profesor Ulrich osobností, která svým kreditem nezastupitelně pomohla technologii KAPS-LE k prosazení.